Frukost tips: Amerikanska pankakor

Ibland är det bästa som finns att äta en stor frukost på morgonen. Därför tänkte jag dela med mig av ett jätte bra recept på plättar som jag personligen brukar använda när jag känner för att lyxa till det på en söndags morgon! 
Bon appétit
 

Recept för 4 portioner
 
Ingredienser:
1 ägg
2 1/2 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljsocker
2 msk smör
 
Gör såhär:
1. Vispa ihop ägg och mjölk i en bunke.
2. Smält smöret och häll i bunken.
3. Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda sedan ner dem i mjölkblandningen.
4. Stek små pankakor (ca 10 cm) i smör eller neutral olja.
 
Serveras antingen med smör och sirap, eller ett nyttigare alternativ som t ex. frukt och bär.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0