Tuffaste tjej karaktärerna

Det är något speciellt med en riktigt tuff tjej i en film. Tuffa killar finns ju i det flesta filmer, man när det är en tjej så kan man inte låta bli att bara beundra dem! Här har jag valt ut några av de tuffaste tjejerna som jag sett på tv. Om ni har några att tillägga så får ni gärna slänga in en komentar!
 
Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence)
 Det kanske inte är någon schock att Katniss (från The Hungergames) skulle befinna sig på den här listan, för visst är hon ändå riktigt cool? Inte bara det faktum att hon kan skjuta pilbåge och lyckas överlista ett spel skapat av regeringen, men hon har också en extrem kämpar vilja och det krävs mer än två dussin mordlystna ungdomar och en flock agressiva vargar för att klå den här tjejen!
 
 
Daenerys Targaryen (Emilia Clarke)
 Daenerys Targaryen från Game of thrones tycker jag förtjänar en plats på den här listan. Under hennes oemotståndliga skönhet gömmer sig en riktig krigare. Hon började som en liten flicka som blev bortgift, och blev en mor till drakar och en fruktad härskare i riket. Ja, det skulle krävas mycket för att få henne att tiga!
 
Michonne (Danai Gurira)
 Jag kan lätt säga att Michonne (från The walking dead) är en av mina absoluta favorit karaktärer ur den serien. Hon visar ingen rädsla och mer förnuft en de flesta och lyckas klara sig galant i en värld invarderad av zombien. Och hennes vapen gör henne inte mindre tuff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0